Logopedie


Emmelie Delestrée

Als gegradueerde logopediste met lerarendiploma hou ik ervan mijn kennis door te geven aan leerlingen uit het lager - en secundair onderwijs. In het verleden deed ik ervaring op als logopediste bij NAH-patiënten en in een zelfstandige praktijk met stem-, leer-, articulatie- en taalstoornissen.

In het onderwijs ben ik tewerkgesteld als GOn-leerkracht waarbij ik zowel de leerling, ouders, leerkracht als school ondersteun waar nodig.

Ik ben er rotsvast van overtuigd dat een leerling pas kan ‘mentaal groeien’ en dus pas kan ‘leren’ wanneer hij zich goed voelt. De leerling mag geen angst hebben om uitleg te vragen. Daarom pas ik in Praktijk De Hoofdzaak een huiselijke sfeer toe gebaseerd op vertrouwen.



Julie Vanden Borre

Als logopediste en master in de klinische psychologie ben ik geboeid in zowel de psyche als het gedrag van een persoon. Ik deed al reeds ervaring op in een privé- en groepspraktijk bij kinderen met leer-, taal- en spraakstoornissen. Daarnaast heb ik ook al gewerkt met NAH-patiënten in een revalidatiecentrum.

Kinderen met leerproblemen kunnen vaak kampen met gevoelens zoals frustratie, negatief zelfbeeld, faalangst enz. Zowel de aanpak van de problematiek als de begeleiding van het kind zelf zijn cruciaal. Hier kunnen ze zowel terecht voor logopedische therapie als psychologische begeleiding om deze zaken bespreekbaar te maken.

Ik luister graag naar jouw verhaal en ga samen op zoek naar de juiste begeleiding op maat.



Laure Geerts

Als rasechte Lierdenaar ben ik spontaan, hulpvaardig en communicatief ingesteld. Dit leerde ik onder meer tijdens mijn werkervaringen als jobstudent. Toen was ik monitor in Sporthal De Zandloper. Daarbovenop werk ik graag samen met zowel kinderen als volwassenen. Vandaar mijn interesse om logopedie te gaan studeren. Ik deed reeds ervaring op in een Revalidatieziekenhuis (afdeling NAH). Daar gaf ik therapie aan volwassenen met taal-, articulatie- en slikproblemen t.g.v. een hersenletsel. Ook heb ik ervaring opgedaan in een revalidatiecentrum en in het buitengewoon onderwijs (type BA en type 9) waar ik met kinderen werkte met leer-, articulatie- en/of taalproblemen. Momenteel werk ik als ondersteuner in het onderwijs. Ook vind ik samenwerken in een logopedische setting belangrijk. Door in overleg te gaan wil ik jou graag helpen.



Roselien De Smedt

Ik ben Roselien De Smedt.

Een 26-jarige logopediste en leerkracht lager onderwijs te Geraardsbergen.

Na mijn studies (2016) startte ik als zelfstandige logopediste in praktijk ’t leerhuis te Lierde. Sinds de overname (maart 2019) maak ook ik deel uit van Praktijk De Hoofdzaak.

Ik ben voornamelijk gespecialiseerd in problematieken zoals lezen, spelling, rekenen, articulatie en taal.


Voor info of nieuwe aanmeldingen kan u best mailen naar info@praktijkdehoofdzaak.be